Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 

 

Από χθες βρίσκεται στη Μυτιλήνη ο Αν. Υπουργός ΥΠΕΚΑ και Βουλευτής Ν. Λέσβου, κ. Νίκος Σηφουνάκης και είχε σειρά επαφών με πολίτες και εκπροσώπους φορέων.  Σήμερα το πρωί, ανταποκρινόμενος στην πρόσκληση της νέας διοίκησης,  επισκέφθηκε το Επιμελητήριο Λέσβου και είχε συνάντηση με το προεδρείο  και την διοικούσα Επιτροπή. Η συζήτηση περιστράφηκε στα κρίσιμα επίκαιρα, οικονομικά και αναπτυξιακά κυρίως ζητήματα και στο καθεστώς του ισχύοντος ποσοστού μειωμένου ΦΠΑ στα Νησιά.

Ακόμη χτες το βράδυ  επισκέφθηκε τα Βασιλικά και τον Πολιχνίτο όπου είχε την ευκαιρία να συζητήσει με πολλούς πολίτες και να ενημερωθεί για διάφορα τοπικά θέματα.

Κατά τη σημερινή συνέντευξη τύπου που παραχώρησε στη συνέχεια Αναπληρωτής Υπουργός ΠΕΚΑ (Παρασκευή 20 Ιανουαρίου) στα ΜΜΕ της Λέσβου, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στα παρακάτω:

«Δεν σας κρύβω την αγωνία μου για τις εξαιρετικά δύσκολες και κρίσιμες διαπραγματεύσεις που είναι σε εξέλιξη αυτές τις μέρες και θα κλείσουν πολύ σύντομα. Δίνουμε και πάλι μια πολύ δύσκολη μάχη , σε ένα δυσμενές περιβάλλον. Ας μην ξεχνάμε ότι μόλις πριν λίγες μέρες ο Οίκος Αξιολόγησης Standard & Poors, χτύπησε στην καρδιά της Ευρωζώνης , υποβαθμίζοντας την πιστοληπτική ικανότητα πολλών ευρωπαϊκών χωρών, ακόμα και της Γαλλίας. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να προχωρήσει το «κούρεμα» του Ελληνικού χρέους, σύμφωνα με τις αποφάσεις της Συνόδου Κορυφής του Οκτωβρίου.

Γνωρίζετε όλοι πως υπάρχουν αρκετά αγκάθια σε αυτή την δύσκολη διαπραγμάτευση, και όταν όπως ελπίζουμε κλείσει θετικά για την Ελλάδα, η χώρα, οι πολίτες, θα απαλλαγούν από ένα μεγάλο άχθος, θα «ξεφορτωθούν» ένα μέρος του χρέους.

Υπάρχουν βέβαια και οι εξίσου δύσκολες διαπραγματεύσεις για την υπογραφή της νέας δανειακής σύμβασης, που πρέπει να ολοκληρωθούν άμεσα.

Γνωρίζουμε  πολύ καλά τις θυσίες και τις δυσκολίες του Ελληνικού λαού. Γνωρίζουμε  ότι αρκετοί άνθρωποι έδωσαν παραπάνω από αυτό που τους αναλογούσε και νοικοκυριά έχουν έλθει σε απόγνωση. Πρέπει  το γρηγορότερο να υπάρξει αναστροφή.  

Πρέπει πάση θυσία να διατηρήσουμε την κοινωνική συνοχή. Αυτό είναι το μεγάλο ζητούμενο αυτές τις δύσκολες ώρες.

Η κυβέρνηση θα πρέπει στο σύνολό της τις κρίσιμες ώρες να έχει συνοχή. Κανείς δεν δικαιούται να πατά τα δύο πόδια σε δύο βάρκες. Καθαρές προτάσεις και όχι  εκ του ασφαλούς  κριτική. Τέτοιες πρακτικές , που άνθησαν ιδιαίτερα την περίοδο 2004-2009- μας έφτασαν εδώ που μας έφτασαν.»

ΤΟΠΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Αναφερόμενος στη συνέχεια στα του Υπουργείου ΠΕΚΑ και τα τοπικά ζητήματα επεσήμανε μεταξύ άλλων:

Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής:

Γνωρίζουν όλοι στο Αρχιπέλαγος ότι κατά τη θητεία μου στο τότε Υπουργείο Αιγαίου, αναβαθμίστηκε  ο  ρόλος  του και  αυξήθηκαν κατά 50% οι αρμοδιότητες του. Δημιουργήθηκαν υπηρεσίες  σ όλο το Αιγαίο, που ομολογουμένως βοήθησαν στην προστασία του περιβάλλοντος, και την ποιότητα ζωής των πολιτών και έβαλαν τη βάση για αναγνώριση από την πολιτεία της νησιωτικότητας. Σήμερα, που η χώρα διέρχεται οικονομική κρίση εξετάζεται το ενδεχόμενο της κατάργησης του θεσμού που το διαδέχθηκε, δηλαδή της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής. Πριν λίγο είχα μακρά συζήτηση με τους εκπροσώπους των εργαζομένων.

Πράγματι δημιουργούνται πλείστα όσα ζητήματα με την συζητούμενη λύση, αφού για σοβαρές αρμοδιότητες, όπως Πολεοδομικές, εξασφάλισης ύδρευσης μικρών νησιών κ.α. δεν είναι δυνατόν αλλά και ώριμο το πλαίσιο να περάσουν στην τοπική αυτοδιοίκηση. Επί πλέον θα πρέπει νομίζω πρωτίστως να εξασφαλισθεί η συνέχιση της εργασίας του υπηρετούντος προσωπικού, απ την οποία βιοπορίζονται αυτοί και οι οικογένειές τους. Έχω μιλήσει και με την ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης και νομίζω ότι έχουν γίνει κατανοητές οι δυσκολίες κατάργησής της. 

ΕΡΓΑ

Σε μια εποχή τέτοιας μεγάλης και πρωτοφανούς οικονομικής κρίσης για την χώρα, τα έργα που εντάχθηκαν σε προγράμματα αφού ολοκληρώθηκαν μελέτες, εκδόθηκαν δεκάδες εγκρίσεις από συναρμόδια υπουργεία, απαιτήθηκε καθημερινή ενασχόληση προσωπική και των συνεργατών μου, είναι σημαντικό γεγονός.

Στις σχεδόν τρεις δεκαετίες που εργάζομαι και δημιουργώ σ’ αυτό τον τόπο η περίοδος 2009 -2012 θα γραφεί στην ιστορία ως η τριετία των μεγάλων έργων υποδομής. 

Οδικός άξονας Καλλονής – Σιγρίου:

Χτες, στην Αθήνα, είχε προγραμματισθεί η δημοπράτηση του έργου για την ανάθεση, εκτέλεσή του.

Δυστυχώς παρά το ότι αυτή τη φορά η Επιτροπή του διαγωνισμού βρισκόταν στη θέση της, αφού έχει ανασταλεί η απεργία των Μηχανικών, ο διαγωνισμός προέβη άγονος και θα επαναληφθεί.

 

Οδικός άξονας Καλλονής – Πέτρας:

Είναι το επόμενο έργο που προσωπικά με τους συνεργάτες μου παρακολουθούμε σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων ώστε τους επόμενους μήνες να έχουμε την οριστική του ένταξη στο ΕΣΠΑ και στη συνέχεια τη δημοπράτηση του.

Οδικός άξονας Λάρσου – Καλλονής:

Από το ΥΠΕΚΑ καταβάλουμε κάθε προσπάθεια για την διευθέτηση θεμάτων σε σχέση με το περιβάλλον. Χθες υπεγράφη η ανανέωση των περιβαλλοντικών όρων για ένα τμήμα του έργου, ώστε άμεσα να συνεχισθούν οι εργασίες κατασκευής σ’ όλα τα τμήματα του δρόμου και να ολοκληρωθεί το έργο μέσα στα πλαίσια ισχύος του ΕΣΠΑ.

Λιμενικές Υποδομές Σιγρίου και Μυτιλήνης:

Η αναθεωρημένη μελέτη κατασκευής του έργου, έχει ήδη εγκριθεί απ τα συναρμόδια Υπουργεία (ΥΠΕΚΑ, Υπ.Με.Δι., Άμυνας, Πολιτισμού Ανάπτυξης – Ναυτιλίας) τον Ιούλιο 2011. Το Τεχνικό Συμβούλιο της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, σε πρόσφατη συνεδρίασή του ενέκρινε την μελέτη και την απέστειλε στον κύριο του έργου, που είναι το Λιμενικό Ταμείο Λέσβου. Πραγματοποιείται συνεργασία της Περιφέρειας Β. Αιγαίου και του Λιμενικού Ταμείου Λέσβου με την εταιρεία «ΕΓΝΑΤΙΑ», που είναι ο αρμόδιος φορέας δημοπράτησης – επίβλεψης της κατασκευής του λιμανιού.  

Ανάλογη είναι η διαχείριση και η διαδικασία για τα έργα βελτίωσης του Λιμανιού της Μυτιλήνης. Γίνεται αντιληπτό ότι η δημιουργία του νέου λιμανιού στο Σίγρι και η βελτίωση του λιμανιού της Μυτιλήνης, σε συνδυασμό με το οδικό έργο που τα συνδέει και ήδη κατασκευάζεται, είναι πρωταρχικής αναπτυξιακής σημασίας.

Έργα Περιβάλλοντος

α. Δίκτυα Αποχέτευσης – Βιολογικοί Καθαρισμοί

Πραγματοποιήθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα στο γραφείο μου στο ΥΠΕΚΑ συσκέψεις με το Δήμαρχο και τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο Λέσβου και τον Δήμαρχο Λήμνο όπου εξετάσθηκαν τα χρονοδιαγράμματα και η πορεία των αξιολογήσεων των προτάσεων των Δήμων για ένταξη έργων στο ΕΠΠΕΡΡΑ καθώς επίσης και τεχνικά θέματα για τα υπό εξέλιξη ευρισκόμενα έργα.

β. Έργα Ύδρευσης Λέσβου – Φράγμα Τσικνιά

Εγκρίθηκε αυτή την εβδομάδα από το Υπουργείο Υποδομών η διάθεση πίστωσης ύψους 4 εκ. € για τις οριστικές μελέτες του Φράγματος Τσικνιά και των συμπληρωματικών έργων. Άλλο ένα θετικό βήμα, αφού πρόκειται για τον οριστικό σχεδιασμό (μελέτες εφαρμογής) ενός πολύ σημαντικού έργου για τη διατήρηση του υδατικού ισοζυγίου και την κάλυψη των σχετικών αναγκών του νησιού μας.

Νοσοκομείο Μυτιλήνης:

Είναι γνωστό ότι προωθείται αποτελεσματικά το έργο της αναβάθμισης του Νοσοκομείου Μυτιλήνης με την ευθύνη της ΔΕΠΑΝΟΜ και σύντομα θα προσδιορισθεί η δημοπράτηση του έργου της νέας πτέρυγας.

Μαρίνα Μυτιλήνης:

Σήμερα – ακριβέστερα αυτή τη στιγμή-  γίνεται  η κατάθεση προσφορών στη Γενική Γραμματεία Τουρισμού για το Διεθνή Ανοικτό Πλειοδοτικό Διαγωνισμό, για την επιλογή αναδόχου διαχείρισης της Μαρίνας Μυτιλήνης.  Παρακολουθώ την ολοκλήρωση της διαδικασίας και ελπίζω να υπάρξει ενδιαφέρον.

Ποδηλατόδρομος Μυτιλήνης:

Μετά από τη συνεργασία του Δήμου Λέσβου με την αρμόδια Υπηρεσία του ΥΠΕΚΑ βρίσκεται στην τελική φάση το έργο του ποδηλατοδρόμου Μυτιλήνης.

Κτηματολόγιο – διαδικασίες επαναχωροθέτησης:

Συνεχίζεται κανονικά, στα δύο γραφεία Μυτιλήνης και Παπάδου, η πρώτη φάση της διαδικασίας επαναπροσδιορισμού θέσης και ορίων ακινήτων, που αφορά στη συλλογή δηλώσεων για γεωμετρικές αποκλίσεις που εντοπίζουν οι πολίτες. Η λειτουργία τους θα συνεχιστεί έως 15 Μαρτίου.

Μέχρι χθες υπήρχαν περίπου 360 καταγραφές και στα δύο γραφεία.

Η Κτηματολόγιο ΑΕ παρακολουθεί την πρόοδο της διαδικασίας μέσω του προσωπικού που έχει διαθέσει η ίδια και η τοπική Δημοτική αρχή και ταυτόχρονα μέσω της on-line εφαρμογής που της επιτρέπει να αξιολογεί κάθε στιγμή τόσο την προσέλευση όσο και το εύρος των αστοχιών.

Αμέσως μετά θα προχωρήσουμε στο επόμενο στάδιο που είναι η ενεργοποίηση της διαδικασίας εκτεταμένης διόρθωσης για την οριστική λύση του προβλήματος.